Publikacje

W procesie publikacyjnym:

Mańkowska A., Chinese culture of interdependence and relations in education – guanxi in school practice (artykuł w recenzji)

Wybrane publikacje:

  • Mańkowska A., Kierunki umiędzynarodowienia edukacji wyższej w Chinach, Forum Pedagogiczne, 2 (2021), s () DOI: 10.21697/fp.2021.2.19
  • Barańska M., Mańkowska A., Wielokulturowe doradztwo edukacyjno-zawodowe. Stan obecny, wyzwania i perspektyw [w:] Polonia i Polacy za granicą-kulturowe i edukacyjne obszary badań i doświadczeń, red. Boroń Aleksandra, Gulczyńska Justyna, Barańska Magdalena, Brenk Mikołaj, Mańkowska Anna, Nowak-Kluczyński Konrad, Wydawnictwo Naukowe UAM, Poznań (2020), s. 337-350.
  • Mańkowska A., 黄秦辉 (Huang Qinhui), Bolan guoji jiaoyu hezuo yu jiaoliu zhengce yanjiu 波兰国际教育合作与 交流政策研究 (Polska polityka współpracy i wymiany w edukacji międzynarodowej) [w:] Yi Dai Yi Lu yanxian ba guo guoji jiaoyu hezuo yu jiaoliu zhengce yanjiu 一带一路沿线八国国际教育合作与交流政策研究 (Polityka współpracy i wymiany w edukacji międzynarodowej ośmiu krajów Pasa i Szlaku) , red. Liu Baocun 刘宝存, 佳未印刷科技有限公司印刷 新华书店经销, Pekin (2020), s. 67-115.
  • Mańkowska A., Idea d-learningu i lifelong learningu we współczesnych Chinach – lokalne uwarunkowania, rozwój oraz aktualne wyzwania [w:] Edukacja dorosłych a planowanie karier edukacyjno-zawodowych, red. Solarczyk-Ambrozik Ewa, Christoph Monika, Konieczna-Woźniak Renata, Wydawnictwo Naukowe UAM, Poznań (2020), s. 125-135.
  • Mańkowska A., Obywatel szyty na miarę. Edukacja moralna w szkole chińskiej [w:] Społeczno-edukacyjny potencjał szkoły a rynek pracy, red. Christoph Monika, Wawrzyniak Sonia, Wydawnictwo Naukowe UAM, Poznań (2020), s. 407-418.
  • Mańkowska A., Chiński plan OBOR. Czy Chiny zmienią edukację wyższą na świecie? [w:] W tyglu zmian. Edukacja akademicka w Polsce i na świecie, red. Murawska Anna,  Wiażewicz-Wójtowicz Paula, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytety Szczecińskiego,  Szczecin (2020), s.151-160. link do art.
  • Mańkowska A., Globalnie czy lokalnie? Kulturowe uwarunkowania edukacji w Chinach, Edukacja Międzykulturowa, nr 1 (12) (2020), s.85-97 link do art. https://czasopisma.marszalek.com.pl/images/pliki/em/12/em1204.pdf
  • Boroń A., Czech-Włodarczyk C., Misiorna E., Johnsson E., Hildebrandt-Wypych D., Mańkowska A., Wybrane modele edukacji dziecka [w:] Pedagogika dziecka. Podręcznik akademicki, red. Krauze-Sikorska Hanna, Klichowski Michał, Wydawnictwo Naukowe UAM, Poznań (2020), s. 13-40.
  • Mańkowska A., Nowak-Kluczyński K., Barańska M., Brenk M., Sprawozdanie z Międzynarodowej Konferencji Naukowej Polonia i Polacy za granicą – kulturowe i edukacyjne obszary badań i doświadczeń Poznań, 4-5 kwietnia 2019 roku, Studia Edukacyjne, 52 (2019).
  • Mańkowska A., Moral education in China – cultural context, history, and contemporary practice, Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas w Sosnowcu, Pedagogika, 19 (2019), s.85-96. link do art.
  • Mańkowska A., Learning and Teaching Opportunities of Ethnic Minorities in Multicultural China. Unity, Diversity or Critical Pluralism? Kultura-Społeczeństwo-Edukacja, 1(15) (2019), s.69-81. link do art.
  • Mańkowska A., Studying Abroad: A case Study of Chinese International Mobility [w:] Education in Modern Society. BCES Conference Books, Volume 16, red. Wolhuter Charl, Popow Nikolay, Smith Juliana Maria, Hilton Gillian, Achinewhu-Nworgu Elisabeth, Niemczyk Ewelina, Bulgarian Comparative Education Society (BCES) (2018), s.150-156. https://eric.ed.gov/?id=ED586147
  • Mańkowska A., Using a Play-Based Methodology in Qualitative Research: A Case of Using Social Board to Examine School Climate, [w:] Education Provision to Every One: Comparing Perspectives from Around the World, red. N. Popov, C. Wolhuter, J. Kalin, G. Hilton, J. Ogunleye, E. Niemczyk, Bulgarian Comparative Society, Sofia (2016), s. 317-323. https://eric.ed.gov/?id=ED568096
  • Mańkowska A., Prywatne szkolnictwo wyższe w Chinach – refleksja nad praktyką edukacyjną, Rocznik Pedagogiczny, 2014, vol.37, s.127-137.
  • Mańkowska A., Outdoor education jako specyficzna cecha programu edukacji w Norwegii [w:] Społeczeństwo i edukacja. teoria a implikacje praktyczne, red. Przybyła Mariusz, Ćwikliński Andrzej, Wydawnictwo UAM (2015), s.135-144.
  • Mańkowska  A., Demokracja w norweskiej szkole podstawowej – próba interpretacji [w:] Światy życia codziennego uczestników interakcji wychowawczych. Eksploracje – analizy – interpretacje,  XVII Zeszyt Naukowy Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN, red. Korzeniecka – Bondar A., Tołwińska B., Wróblewska U., Trans Humana, (2012), s.97-108.
  • Mańkowska A., Zmaganie się z kategorią kultury i kulturalizmem Brunera [w:] Dążenie do mistrzostwa. Z doświadczeń warsztatu naukowego dużych, średnich i małych badaczy,  XVI Zeszyt Naukowy Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN, red. Dąbrowski Bartosz, Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, (2012), s.75-78.
  • Mańkowska A., Inkluzja a integracja – studium przypadku na przykładzie Norwegii [w:] Uszkodzenie, niepełnosprawność, upośledzenie-aspekty teoretyczne i praktyczne w pedagogice XXI wieku, red. Żółkowska T., Konopska L., Szarkowicz D., Wydawnictwo Wolumina, (2011), s.71-82.
  • Mańkowska A., Nauczyciel norweski jako moderator nowoczesnego nauczania, Ruch Pedagogiczny, nr 1-2 (2011), s. s.59-68.
  • Mańkowska A., Przemiany programu nauczania obowiązkowego w Norwegii, Przegląd Pedagogiczny, nr 2 (2009) , s.77-89.