mój ORCID 0000-0003-1026-9487
Wybrane publikacje:
- Mańkowska A., Pedagogiczny know-how. Praktyczne zastosowanie pedagogiki porównawczej dla rozwoju edukacji, Przegląd Pedagogiczny, 2024, 1, s.9-19. DOI: 10.34767/PP.2024.01.01
- Mańkowska A., Zadania domowe – zło konieczne czy szansa na rozwój? Międzynarodowe spojrzenie na istotę zadań domowych w świetle badań komparatystycznych, Rocznik Pedagogiczny, 2023, tom 46, s.185-195. DOI.10.14746/rp.2023.46.12
- Mańkowska A., Internationalisation of higher education in China – pedagogical analysis of historical development and political context , Studia z Teorii Wychowania, 2023, vol. XIV, nr 3, s. 137-149. DOI:10.5604/01.3001.0053.9201
- Mańkowska A., Chinese culture of interdependence and relations in education – guanxi in school practice, Edukacja Międzykulturowa, 2023, nr 4 (23), s.219-228. DOI:10.15804/em.2023.04.15
- Mańkowska A., Wczesna edukacja i opieka nad dziećmi w Chinach, Inspiracje Daltońskie : teoria i praktyka, 2022, nr 17-18, s.24-31.
- Mańkowska A., Edukacja w Chinach. Studium systemu edukacji i jego społeczno-kulturowych uwarunkowań. Poznań, Wydawnictwo Naukowe UAM (2021).
- Mańkowska A., Kierunki umiędzynarodowienia edukacji wyższej w Chinach, Forum Pedagogiczne, 2 (2021), s () DOI: 10.21697/fp.2021.2.19
- Barańska M., Mańkowska A., Wielokulturowe doradztwo edukacyjno-zawodowe. Stan obecny, wyzwania i perspektyw [w:] Polonia i Polacy za granicą-kulturowe i edukacyjne obszary badań i doświadczeń, red. Boroń Aleksandra, Gulczyńska Justyna, Barańska Magdalena, Brenk Mikołaj, Mańkowska Anna, Nowak-Kluczyński Konrad, Wydawnictwo Naukowe UAM, Poznań (2020), s. 337-350.
- Mańkowska A., 黄秦辉 (Huang Qinhui), Bolan guoji jiaoyu hezuo yu jiaoliu zhengce yanjiu 波兰国际教育合作与 交流政策研究 (Polska polityka współpracy i wymiany w edukacji międzynarodowej) [w:] Yi Dai Yi Lu yanxian ba guo guoji jiaoyu hezuo yu jiaoliu zhengce yanjiu 一带一路沿线八国国际教育合作与交流政策研究 (Polityka współpracy i wymiany w edukacji międzynarodowej ośmiu krajów Pasa i Szlaku) , red. Liu Baocun 刘宝存, 佳未印刷科技有限公司印刷 新华书店经销, Pekin (2020), s. 67-115.
- Mańkowska A., Idea d-learningu i lifelong learningu we współczesnych Chinach – lokalne uwarunkowania, rozwój oraz aktualne wyzwania [w:] Edukacja dorosłych a planowanie karier edukacyjno-zawodowych, red. Solarczyk-Ambrozik Ewa, Christoph Monika, Konieczna-Woźniak Renata, Wydawnictwo Naukowe UAM, Poznań (2020), s. 125-135.
- Mańkowska A., Obywatel szyty na miarę. Edukacja moralna w szkole chińskiej [w:] Społeczno-edukacyjny potencjał szkoły a rynek pracy, red. Christoph Monika, Wawrzyniak Sonia, Wydawnictwo Naukowe UAM, Poznań (2020), s. 407-418.
- Mańkowska A., Chiński plan OBOR. Czy Chiny zmienią edukację wyższą na świecie? [w:] W tyglu zmian. Edukacja akademicka w Polsce i na świecie, red. Murawska Anna, Wiażewicz-Wójtowicz Paula, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytety Szczecińskiego, Szczecin (2020), s.151-160. link do art.
- Mańkowska A., Globalnie czy lokalnie? Kulturowe uwarunkowania edukacji w Chinach, Edukacja Międzykulturowa, nr 1 (12) (2020), s.85-97 link do art. https://czasopisma.marszalek.com.pl/images/pliki/em/12/em1204.pdf
- Boroń A., Czech-Włodarczyk C., Misiorna E., Johnsson E., Hildebrandt-Wypych D., Mańkowska A., Wybrane modele edukacji dziecka [w:] Pedagogika dziecka. Podręcznik akademicki, red. Krauze-Sikorska Hanna, Klichowski Michał, Wydawnictwo Naukowe UAM, Poznań (2020), s. 13-40.
- Mańkowska A., Nowak-Kluczyński K., Barańska M., Brenk M., Sprawozdanie z Międzynarodowej Konferencji Naukowej Polonia i Polacy za granicą – kulturowe i edukacyjne obszary badań i doświadczeń Poznań, 4-5 kwietnia 2019 roku, Studia Edukacyjne, 52 (2019).
- Mańkowska A., Moral education in China – cultural context, history, and contemporary practice, Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas w Sosnowcu, Pedagogika, 19 (2019), s.85-96. link do art.
- Mańkowska A., Learning and Teaching Opportunities of Ethnic Minorities in Multicultural China. Unity, Diversity or Critical Pluralism? Kultura-Społeczeństwo-Edukacja, 1(15) (2019), s.69-81. link do art.
- Mańkowska A., Chińska ekspansja edukacyjna na świecie, Przegląd Pedagogiczny, 1 (2019), s.47-56. http://www.przegladpedagogiczny.ukw.edu.pl/page/pl/archive/article/19/1/article.pdf
- Mańkowska A., Studying Abroad: A case Study of Chinese International Mobility [w:] Education in Modern Society. BCES Conference Books, Volume 16, red. Wolhuter Charl, Popow Nikolay, Smith Juliana Maria, Hilton Gillian, Achinewhu-Nworgu Elisabeth, Niemczyk Ewelina, Bulgarian Comparative Education Society (BCES) (2018), s.150-156. https://eric.ed.gov/?id=ED586147
- Mańkowska A., Refleksja nad doświadczeniami edukacyjnymi i post-edukacyjnymi chińskich studentów w globalnej rzeczywistości [w:] Edukacja w warunkach globalnych i lokalnych. Konteksty i egzemplifikacje, red. Boroń Aleksandra., Mańkowska Anna, Czech-Włodarczyk Celina, Peret-Drążewska Paulina, Wydawnictwo Naukowe UAM (2018), s.37-48. link do art lub strona książki https://press.amu.edu.pl/pl/edukacja-w-warunkach-globalnych-i-lokalnych-konteksty-i-egzemplifikacje-5360.html
- Mańkowska A., Mobilność edukacyjna chińskich studentów, Studia z Teorii Wychowania, VIII( 4 (21)) (2017), s.37-54. http://cejsh.icm.edu.pl/cejsh/element/bwmeta1.element.desklight-76dc28c8-ae17-43e8-b231-b52f49767da9
- Mańkowska A., Językowa rzeczywistość edukacyjna w wielokulturowych Chinach. Jedność czy różnorodność? Pedagogika Szkoły Wyższej, 2(22) (2017), s.121-132. https://wnus.edu.pl/psw/pl/issue/901/article/14876/
- Mańkowska A., Using a Play-Based Methodology in Qualitative Research: A Case of Using Social Board to Examine School Climate, [w:] Education Provision to Every One: Comparing Perspectives from Around the World, red. N. Popov, C. Wolhuter, J. Kalin, G. Hilton, J. Ogunleye, E. Niemczyk, Bulgarian Comparative Society, Sofia (2016), s. 317-323. https://eric.ed.gov/?id=ED568096
- Mańkowska A., Dzieciństwo i edukacja w Chinach w perspektywie nierówności społecznych, Studia Edukacyjne, 2016, nr 39, s. 235-249. https://repozytorium.amu.edu.pl/bitstream/10593/17650/1/SE_39_2016_Anna_Mankowska.pdf
- Mańkowska A., Przemiany wartości społeczno-kulturowych w norweskim szkolnictwie obowiązkowym, Wydawnictwo UAM (2014) https://press.amu.edu.pl/pl/przemiany-wartosci-spolecznokulturowych-w-norweskim-szkolnictwie-obowiazkowym-2914.html
- Mańkowska A., Prywatne szkolnictwo wyższe w Chinach – refleksja nad praktyką edukacyjną, Rocznik Pedagogiczny, 2014, vol.37, s.127-137.
- Mańkowska A., Outdoor education jako specyficzna cecha programu edukacji w Norwegii [w:] Społeczeństwo i edukacja. teoria a implikacje praktyczne, red. Przybyła Mariusz, Ćwikliński Andrzej, Wydawnictwo UAM (2015), s.135-144.
- Mańkowska A., Demokracja w norweskiej szkole podstawowej – próba interpretacji [w:] Światy życia codziennego uczestników interakcji wychowawczych. Eksploracje – analizy – interpretacje, XVII Zeszyt Naukowy Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN, red. Korzeniecka – Bondar A., Tołwińska B., Wróblewska U., Trans Humana, (2012), s.97-108.
- Mańkowska A., System edukacji w Norwegii [w:] Systemy edukacji w krajach europejskich, red. Potulicka Eugenia, Hildebrant-Wypych Dobrochna, Czech-Włodarczyk Celina, IMPULS, (2012), s.447-481. https://www.impulsoficyna.com.pl/katalog/systemy-edukacji-w-krajach-europejskich,1436.html
- Mańkowska A., Zmaganie się z kategorią kultury i kulturalizmem Brunera [w:] Dążenie do mistrzostwa. Z doświadczeń warsztatu naukowego dużych, średnich i małych badaczy, XVI Zeszyt Naukowy Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN, red. Dąbrowski Bartosz, Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, (2012), s.75-78.
- Mańkowska A., Inkluzja a integracja – studium przypadku na przykładzie Norwegii [w:] Uszkodzenie, niepełnosprawność, upośledzenie-aspekty teoretyczne i praktyczne w pedagogice XXI wieku, red. Żółkowska T., Konopska L., Szarkowicz D., Wydawnictwo Wolumina, (2011), s.71-82.
- Mańkowska A., Nauczyciel norweski jako moderator nowoczesnego nauczania, Ruch Pedagogiczny, nr 1-2 (2011), s. s.59-68.
- Mańkowska A., Przemiany programu nauczania obowiązkowego w Norwegii, Przegląd Pedagogiczny, nr 2 (2009) , s.77-89.